Jak wspierać odporności u dziecka? Sprawdzone sposoby

Jak wspierać odporność? Owoce, witaminy, suplementy.

Masz dość chorowania? Zastanawiasz się, co zrobić, żeby wesprzeć odporność u swojego dziecka? Przeczytaj i poznaj nasze sposoby na poprawę odporności u maluchów, ale nie tylko!

Częste mycie rąk

To pierwsza i najważniejsza zasada, która może nas uchronić przed chorobami. Mowa tutaj nie tylko o przeziębieniach, czy grypie, ale również o groźnym zapaleniu wątroby typu A, które nazywane jest chorobą brudnych rąk. Przeciwko WZW typu A czy grypie możemy i powinniśmy się zaszczepić (klik), ale i tak zawsze po przyjściu do domu i przed jedzeniem MYJEMY RĘCE.

Zdrowa dieta

Zbilansowana dieta ma ogromny wpływ na naszą odporność. Dlatego powinniśmy zadbać, aby była bogata w warzywa i owoce oraz w KISZONKI. U nas od dawna ogórki kiszone są na pierwszym miejscu. Dlaczego to takie ważne? Kiszkonki są bogate w witaminę C, ale też są naturalnym probiotykiem, dzięki czemu wspierają nas od środka.

Syrop na odporność

W tym sezonie postanowiłam spróbować także domowych sposobów na poprawę odporności. Nie czekając długo przygotowałam syropu z cebuli, czosnku i miodu. Kiedy byłam dzieckiem mama mówiła na ten magiczny napój winko-pepsinko i powiem Wam, że ta nazwa mi się podoba.

Mój przepis na winko-pepsinko, czyli syrop z cebuli, czosnku i miodu:

Potrzebne będą:

  • 3-4 łyżki miodu
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku

Przygotowanie

Cebulę i czosnek umyć pod bieżącą wodą i posiekać. Następnie wymieszać z miodem w wyparzonym wcześniej naczyniu np. w słoiku. Naczynie zostawić na noc przykryte bawełnianą ściereczką, nie zakręcać. Rano przecedzić przez drobne sitko. Przechowywać w lodówce w zakręconym słoiku. Podawać jedną łyżeczkę dziennie. Można rozcieńczyć z wodą, aby syrop nie był zbyt ostry dla malucha. W stanach chorobowych dawkę można zwiększyć do 2 łyżeczek dziennie.

UWAGA! Nie podawać przed pierwszym rokiem życia, głównie ze względu na obecność miodu.

Witaminy

Większość witamin najlepiej wchłania się z pożywienia, ale są wyjątki. Przykładowo największe ilości witaminy D nasz organizm wytwarza dzięki słońcu, a jego w sezonie jesienno-zimowym jak na lekarstwo. Dlatego moim zdaniem suplementacja nie zaszkodzi. Trzymając się tego założenia podaję córce witaminę C i D. Nie wiem czy to realnie wspiera odporność, ale z pewnością nie zaszkodzi.

Leki z apteki

Kiedy nic nie pomaga warto poprosić pediatrę o polecenie suplementów lub leków z apteki. My w tym sezonie wypróbowałyśmy Immunoglukan, kupicie go bez recepty tutaj. Dobre opinie słyszałam także o Kindrerimmun wzbogaconym colostrum (dostępny tutaj). Coraz większą popularnością cieszą się również leki na receptę tzw. szczepionki na odporność (np. Broncho Vaxom). Ich stosowanie najlepiej rozpocząć przed sezonem chorobowym, czyli latem. Dzięki temu organizm będzie gotowy na walkę z drobnoustrojami, gdy przyjdzie na to pora.

Jeśli chcecie wiedzieć więcej o odporności, a szczególnie o odporności u wcześniaków, to klikajcie tutaj.

Podobne wpisy

2 komentarze

  1. U nas sprawdza się po 1: nieprzegrzewanie w foteliku samochodowym – od początku zimą jeździmy bez kurtki tylko kocyk, a w przypadku rozpoczynającego się kataru – Immunoferyna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *